Comuna Luncavita

Comuna Luncativa

Tipareste
Economia Bazata pe Cunoastere

Economia Bazata pe Cunoastere



Primăria Comunei Luncavița prin Centrul P.A.P.I (Punct de Acces Public la Informație) și prin echipa condusă de MARIAN ILIE - managerul R.E.C.L. (Economia Bazată pe Cunoaștere), a câștigat proiectul-concurs ”VALORILE COMUNITĂȚII” , fiind una din cele 10 comune beneficiare la nivel național! Povestea Luncaviței va fi înregistrată pe peliculă și prezentată la TVR1, duminica, în perioada Mai-Iunie. Felicitări d-lui Marian Ilie, suntem mândri de această realizare!
ObiectivTulcea.ro


C Ă T R E
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
PROIECTUL
„ ECONOMIA BAZATA PE CUNOASTERE”


Stimate Domnule Ministru Zsolt Nagy,
In numele comunitatii pe care o conduc, in calitate de Primar al Comunei Luncavița, va multumesc pentru sansa pe care ne-ati acordat-o de a face parte din proiectul „Economia Bazata pe Cunoastere”
In acest sens, confirm prezenta mea la seminarul organizat de dumneavoastra pe 16 februarie 2007, Revolutia Cunoasterii.

Cu deosebit respect,
Stefan Ilie
Primarul Comunei Luncavița




Comunicat MCSI 07.04.2009 - Concursul „Valorile comunității” și-a desemnat câștigătorii!
10 localități din programul Economia Bazată pe Cunoștere (EBC) au dovedit că au cel puțin trei domenii de excelență, potențiale motoare de dezvoltare locală. Povestea lor va fi surprinsă pe peliculă și va fi prezentată la televiziune, pentru a reprezenta modele de urmat și de alte localități care își propun să-și elaboreze propriile strategii de dezvoltare locală. Seria de documentare va fi prezentată pe TVR1, duminica, timp de șase săptămâni, în perioada mai - iunie.

“Cunoașterea este drumul firesc spre dezvoltare și bunăstare, fie că vorbim de o comunitate urbană, conectată la informație prin tehnologie si prin atitudinea locuitorilor săi, fie că ne referim la spațiul rural. Proiectul nostru propune unor comunități din mediul rural și mic urban să îmbrățișeze acest tip de abordare și, prin acest concurs, atrage atenția asupra puterii pe care o poate avea comunitatea, atunci când își identifică un obiectiv comun.” a afirmat Gabriel Sandu, ministrul comuncațiilor și societății informaționale.

“Anul trecut am încercat sa-i învățăm pe managerii rețelelor electronice ale comunităților EBC să comunice, să identifice oportunități și sa le valorifice în folosul comunității lor. Am călătorit în toată țara și am văzut că, acolo unde managerii sunt susținuți de primari, se întâmplă lucruri pe care simțim nevoia sa le facem cunoscute, pentru că reprezintă modele de urmat. Știu că vorbim de lucruri mari în zone atât de îndepărtate, situate, pentru unii dintre noi, undeva la granița cu imaginația, însă, atunci când găsești oameni în care poți investi, ei vor deveni valoroși pentru comunitatea lor.”a spus Diana Voicu, director al Unității de Management al Proiectelor din cadrul MCSI.

Localitățile câștigătoare sunt: Laslea (Sibiu), Luncavița (Tulcea), Mărășești (Vrancea), Panaci (Suceava), Saschiz (Mureș), Șimian (Bihor), Sucevița (Suceava), Viișoara (Cluj), Zimnicea (Teleorman) și Zlatna (Alba). La concurs au participat 35 de comunități din 26 de județe.

Domeniile identificate de cele 10 comunități sunt dintre cele mai diverse, de la păstrarea tradițiilor și a specificului local, dezvoltarea turismului și proiecte de protecție a mediului, până la programe educative pentru copii, programe de cooperare transfrontalieră și înfrățire între localități.

Detalii aici ...







Prima competiție


Zece comunități au devenit modele!
în toamna anului 2008, când am lansat concursul “Valorile comunității” în cele 255 de comunități EBC, ne-am gândit că, așa cum fiecare se cunoaște pe sine mai bine decât îl cunoaște oricine altcineva, tot așa comunitățile rurale știu cel mai bine ce sunt, ce le reprezintă cel mai bine și ce pot face în propriul lor folos. Așa încât i-am încurajat pe oameni să descopere (și să ne împărtășească) ce valori are comunitatea lor, ce potențial de dezvoltare are locul în care trăiesc și să propună idei și proiecte în care, implicându-se chiar ei, și-ar putea construi o imagine cu care să se identifice și care să le aducă beneficii. în fond, am vrut ca oamenii să afle singuri care sunt domeniile în care comunitatea lor evoluează cel mai bine și unde există premisele atingerii unor rezultate excelente.

Ideea concursului a venit tocmai datorită acumulărilor de până acum ale proiectului Economia Bazată pe Cunoaștere (EBC): comunitățile au făcut progrese, știu acum mai bine, prin accesul pe care îl au la informație și la instruire, prin schimburile pe care le-au inițiat, să își recunoască punctele tari și să formeze grupuri de inițiativă. Am observat și apetența acestora de a-și testa ideile. Am lansat, așadar, competiția "Valorile comunității" sperând că îi va stimula pe oameni să depună toate eforturile să găsească cele mai bune soluții pentru comunitatea lor, iar premierea celor mai bune idei îi va încuraja să le pună în aplicare și le va oferi tuturor celorlalte comunități modele pe care să le urmeze.

Motoarele au fost managerii Rețelelor Electronice ale Comunităților Locale (RECL) și, la finalul concursului, am fost bucuroși că 35 de comunități EBC s-au mobilizat, că propunerile primite propuneau abordări valoroase și cu real potențial. Ideile au fost dintre cele mai diverse și au demonstrat că puteau contura domenii de excelență: de la valorificarea potențialului turistic, tradițiilor gastronomice, până la idei de valorificare a energiei eoliene și proiecte care aduc împreună comunități din satele românești și satele europene. Am premiat acele comunități care au venit cu propuneri care pot aduce bunăstare atât comunității ca atare, dar, la fel de bine, pot avea impact pentru dezvoltarea unei întregi zone.

Localitățile câștigătoare au fost: Laslea (Sibiu), Luncavița (Tulcea), Mărășești (Vrancea), Panaci (Suceava), Saschiz (Mureș), Șimian (Bihor), Sucevița (Suceava), Viișoara (Cluj), Zimnicea (Teleorman) și Zlatna (Alba). La concurs au participat 35 de comunități din 26 de județe.

Ne dorim ca, pornind aceste idei, să ajute la creionarea unor strategii de dezvoltare locală viabile și realiste, bazate pe specificul locului și energia locuitorilor. Și pentru că rolul concursului a fost acela de a descoperi modele de care toată rețeaua ECB să poată beneficia, Televiziunea Română va realiza, în această primăvară, reportaje în fiecare comunitate câștigătoare și va difuza materialele în emisiunea “Viața satului”.

Pentru organizatori, acest concurs a fost o nouă confirmare a faptului că accesul la cunoaștere ajută localitățile românești să-și cunoască și să-și recunoască valorile, și că proiectul EBC își atinge miza cu fiecare inițiativă nouă a uneia dintre cele 255 de comunități
Sursa: Ecomunitate.ro

Toate drepturile sunt rezervate Primaria Luncavita © 2022
Realizat de EuroMarket.ro Servicii profesionale web design & seo
Security check 0.52048600 1664238986